محمد طاهامحمد طاها، تا این لحظه: 12 سال و 9 ماه و 21 روز سن داره

محمدطاها عسل مامان و بابا

کی میدونه چی درسته؟

1391/4/9 0:52
نویسنده : مامان
228 بازدید
اشتراک گذاری

من یه مادرم ،با یه پسر شیطون و باهوش و البته بسیار بازیگوش .

مثل همه مادرهای دیگه دوست دارم توی تربیت و آموزش پسرم چیزی کم  نگذارم . وقتی توی اینترنت چرخ میزنم چیزهایی میبینم  از روشهای آموزش گلن دومان و شیچیدا و مونته سوری و...  .

تراشه های الماس هم که توی همه صفحات و حتی توی تلویزیون تبلیغات داره .

مادرهای زیادی رو هم میبینم که با سعی و تلاش فراوان در پی آموزش خواندن و زبان دوم و...به کودکشان هستند .

گاهی با خودم میگم بدو داره دیر میشه - مبادا کم بذاری و فردا پشیمون بشی !!!!! شروع کن -وقتی بچه اینقدر استعداد داره تو چرا کمکش نکنی و آموزشش ندی ؟؟؟؟؟؟؟؟

بعد اما فکر میکنم :چرا کودکیهاشو ازش بگیرم . چرا به جای بازی با ماشین و توپ و یا حتی آب بازی و گل بازی، ذهنش رو درگیر حروف الفبا کنم ؟!! چرا نذارم بچگی کنه ؟و از این دنیای پاک و بی دغدغه کودکانه اش لذت ببره .

اگه آموزشش دادم و یاد گرفت و بکاربست این خواندن رو،چه تضمینی هست که چند سال دیگه که در شروع دبستان قرارگرفت و همه مطالب واسش تکراری بود ،خسته و دلزده نشه و انگیزه ای برای درس خوندن نداشته باشه .

عجب دوراهیه پیچیده ای است !!!!!!!!

موندم سر این دوراهی - واقعا چکار باید کرد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کی میدونه ؟؟؟؟؟

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (5)

آناهیتا مامانیه آرمیتا
9 تیر 91 1:30
سلام ممنون که به آرمیتارای دادین .چه پسرنازی دارین ماشالهخداحفظش کنه وهمیشه شادوسلامت باشید


خواهش میکنم عزیزم . موفق باشید .آرمیتاجون رو ببوس

مامان آمیتیس
9 تیر 91 6:23
سلام. به نظر من اجازه بدین بچه تون هر چیزی رو وقتی که به سن لازم برای یادگیری رسید یاد بگیره و انجام بده... البته این نظر منه و خیلی ها با این نظرم مخالف هستن...


ممنونم که پاسخ دادید گلم .

مریم مامان عسل
9 تیر 91 14:28
سلام
چقدر خوشحالم که یک نفر پیدا شد که همین دغدغه ی منو داره.
منم دقیقا مثل شما فکر میکنم.
از طرفی دوست ندارم بچه ام از بقیه عقب بیفته و از طرفی هم فکر میکنم چه نیازی هست که از حالا بهش زبان دوم یا الفبا رو یاد بدم؟
خودم لیسانس روانشناسی کودک دارم و از معجزات مغز انسان حتی در دوران نوزادی چیزهای زیادی میدونم و میدونم که یک کودک چه تواناییهای میتونه داشته باشه!
اینکه بهش آموزش بدیم خوبه اما روانشناسانی که برای اولین بار این مسائل رو مطرح کردند فکر نمیکردند که این اموزش ها روزی جنبه ی تجارت و چشم و همچشمی بین والدین رو به خودش بگیره.
به بچه ها آموزش بدیم، اما در خلال بازیهاشون. نه اینکه اونا رو مجبور کنیم که بشینن پای کتاب و سی دی های اموزشی.
لازم نیست سخت بگیرید
برای مثال وقتی سرگرم بازی با توپشه چند بار براش تکرار کنید Its a ball
همین کافیه.
توی ذهن بچه حک میشه
بعدها که توی کلاس و مدرسه بهش بگن Its a ball
خیلی زودتر از بچه های دیگه یاد میگیره.
به نظر من این بهترین راهه.
امیدوارم همه ی ما مادرا توی تربیت فرزندانمون موفق باشیم.
از قوله پیغمبرمون و امامانمونه که بچه ها رو تا 7 سالگی به حال خودشون بذارید و اجازه بدید تا میتونن بازی کنن. بچه ها تا 7 سالگی ارباب مطلقن.


واقعا همینطوره ،ممنون از پاسخ جامع و کاملتون عزیزم .

setareh
9 تیر 91 21:58
سلام.خ.بيد.دقيقا دست گذاشتيد رو نا گفته هاي من!!! منم مشكل شما و دو راهي شما رو دارم.ولي كم كم و بدون فشار با بازي فلش كارتهاي كه روش عكس داره با ستاره كار ميكنم.ولي متاسفانه ستاره 2 سالشه تلاشي برا حرف زدن نميكنه.پسر گلتو ببوس.


ممنون از پاسختون

رضوان مامان رادین
10 تیر 91 16:07
راستش من 4 ساله که بودم خواندن و نوشتن را بطور کامل یاد گرفتم.اما وقتی کلاس اول رفتم دیگه حرفهای معلم و درسهاش برام جذابیتی نداشت چون هر چی میگفت خودم از قبل میدونستم.واسه همین سر کلاس حوصلم سر میرفت.
به نظر من هر چیزی به وقتش میتونه مفید باشه.
اما با نظر مریم جون مامان عسل موافقم.منم میخوام همین روش را برای رادین به کار ببرم.

مرسی که جواب دادین - دقیقا مشکل من همینجاست .