محمد طاهامحمد طاها، تا این لحظه: 12 سال و 8 ماه و 18 روز سن داره

سفر به گیلان

1393/6/19 23:30

گل پسرم

این اولین سفر شما به استان گیلان بود ، از31مرداد 93 تا 7 شهریور 93. مسیر رفت رو از  تهران - کرج -قزوین - رشت حرکت کردیم و شب رسیدیم رشت  چون خسته بودیم اون شب رو جای خاصی نرفتیم و فقط رفتیم پارک شهر . شنبه صبح حرکت کردیم به سمت انزلی .

صبح رفتیم دریا و طرح سالمسازی - بعدازظهر هم رفتیم پارک مجاور اسکله و با قایق رفتیم تالاب انزلی و لاله های تالاب رو از نزدیک دیدیم .

قشنگ بودن .خیلی دوست داشتم از نزدیک ببینمشون .

راستی یه سری هم به بازار روز انزلی زدیم که خصوصا برای پسر گلم خیلی جذاب یود

ماهی های غول پیکر  در بازار روز انزلی .

سبدهای رنگارنگ و زیبا

روز بعدش هم صبح قلعه رودخان که بعلت گرمای شدید  نتونستیم تا بالای قلعه بریم و از وسط های راه برگشتیم .

بعدازظهر هم ماسوله .با خونه ها یی که روی دوش هم ساخته شده اند و شمعدانی های زیبا و فضایی سحر انگیز.

صبح روز بعد حرکت به سوی سرعین

بعداز ظهر رسیدیم .آبتنی توی آبگرم خیلی دوست داشتی و اصلا از آب بازی دل نمیکندی . بعدازظهر چشمه ( باش باجیلار) مخصوص خانمها بود.

خیلی هم دوست داشتی تنهایی توی آب راه بریخندونک

کباب سرعین  هم واقعا خوردن داشت طعم واقعی کباب رو میشد با خوردنش فهمید.

شب هم یه گشتی توی بازار زدیم و یه کم هم خرید کردیم .

مزه صبحانه منحصربه فردش هم هنوز زیر زبونمه .نون داغ و عسل با سرشیر تازه واقعا چسبید .

بعد از صبحانه دوباره رفتیم یکی از چشمه های آبگرم ( گاومیش گلی ) و بعدش هم برگشت  و حرکت به سوی لاهیجان .

از آستانه اشرفیه بعد از خرید برنج محلی  رفتیم لاهیجان .

بعد از ظهر رفتیم بام سبز و تله کابین .

بعدش هم پیاده روی در کنار استخر لاهیجان و بازی در پارک بازی کودکان .

بعدش هم رفتیم فروشگاه خانه و کاشانه و خرید از فروشگاه کلوچه نوشین .

صبح روز پنج شنبه به سمت سمنان حرکت کردیم .

در مسیر برگشت هم  یه نیم ساعتی کنار دریای رامسر ایستادیم .

و تو هم که عشق آب بازی ...

در نهایت برگشت از مسیر چالوس -کرج ، معطلی در رستوران اکبر جوجه تازه تاسیس  و راه پرپیچ و خم جاده چالوس ،گیرکردن در بزرگراه در تهران خودش مثنوی هفتاد من کاغذ است

القصه مسیر برگشت خصوصا توی تهران خیلی سخت بود ، گل پسرم هم یه کم سرما خورده بود و در نهایت خسته و کوفته ساعت 1 و نیم شب رسیدیم خونه .

پی نوشت : ولی جاده چالوس با اینکه پرپیچ و خم و خطرناک بود ولی خیلی هم زیبا بود.